Asertivita v pracovní praxi
Být asertivní neznamená prosazování svého za každou cenu a „na něčí úkor".
V kurz si vysvětlíme, co asertivita znamená a co vše asertivní přístup zahrnuje. Být asertivní znamená vyjádřit otevřeně co si myslím, co cítím, jaký mám na konkrétní situaci názor. Přitom ale tak, že se nedotýkám důstojnosti druhého.
Vše budeme zasazovat do praktických situací ve firemní praxi - do vztahů mezi kolegy, vedení týmu, jednání se zákazníky nebo obchodními partnery.
Ukážeme si asertivitu jako způsob předcházení konfliktním situacím a jako způsob, jak spor nebo konflikt nevyhrotit. Naučíme se asertivně sdělovat protistraně naše vlastní (firemní) stanovisko tak, aby se nedotklo druhé strany, i když je „nepříjemné". Popíšeme si různé projevy manipulativního jednání a vyzkoušíme si, jak se manipulaci bránit pomocí asertivního přístupu.
Kurz je určen všem, kdo se při jednání se zákazníky, obchodními partnery anebo kolegy dostávají do potenciálně konfliktních situací. Musí umět sdělovat i nepříjemné informace či odmítat a nechtějí přitom narušit vzájemnou spolupráci či dokonce vyvolat konflikt.
Leták Asertivita v pracovní praxi
Obsah kurzu Asertivita v pracovní praxi:
Přirozený způsob reakce na potenciální konflikt – pasivní a agresivní způsob reagování a jejich omezení v pracovní praxi
Asertivita jako způsob předcházení konfliktním situacím a eskalování komunikace
Tři kroky asertivního způsobu vyjadřování při jednání s klientem, kolegou či obchodním partnerem
Manipulace v pracovních vztazích a její obvyklé projevy
Trénink asertivního reagování na nátlakové (manipulativní) jednání
Různé asertivní techniky („gramofonová deska", metoda otevřených dveří, asertivní přijetí kritiky)
Doporučená velikost skupiny:
10-12 osob, aby bylo možno aktivně zapojit do tréninku komunikačních situací všechny účastníky
Rozsah:
obvykle 1 školicí den
Tento kurz doporučuji kombinovat s tématy:
Jak jednat s různými lidmi v práci i životě