Individuální koučink

Rozvoj manažerských dovedností, osobnostní rozvoj

Jsou situace, kdy je vhodné umožnit manažerům (specialistům) rozvoj formou koučování. Setkání s koučem dává koučovanému možnosti podívat se na svou práci z jiného úhlu pohledu. Jako kouč hledám s koučovaným různé způsoby řešení pracovních situací. Neradím koučovanému, co má dělat, ale směruji jeho uvažování k posouzení variant a vyhodnocení pro a proti jejich použití v praxi.

Více informací o koučinku

Ve vybraných situacích mohu poskytnout příklady řešení situací ze své profesní praxe a koučink se tak prolíná s mentorováním.

Leták o individuálním koučinku ke stažení

Příklady cílů, ke kterým můžeme koučování směrovat:

  • Úprava stylu vedení – jak vést různé osobnosti v týmu
  • Zvládání času svého i času pracovníků týmu (time management)
  • Přidělování úkolů a práce a její vyhodnocování
  • Rozhodování a určování priorit
  • Zavádění změn, reakce na změny (change management)
  • Motivace členů týmu, sebemotivace
  • Vyladění způsobu komunikace s nadřízenými či s kolegy

Souhlas a vůle ke spolupráci ze strany koučovaného

Základním předpokladem je souhlas budoucího koučovaného s tím, že chce pracovat na rozvoji konkrétních svých dovedností ve spolupráci s koučem. Koučink se tedy nedá někomu "nařídit" proti jeho vůli.

První seznamovací setkání neboli chemistry meeting

Prvním, nezávazným a neplaceným krokem je seznamovací setkání kouče s koučovaným, tzv. „chemistry meeting" (v délce 60 minut). Během ní se vzájemně představíme a upřesníme cíle, kterých má být dosaženo. Zjistíme, zda jako lidé spolu budeme moci spolupracovat.

Délka koučinku

Pokud po nezávazném prvním setkání obě strany souhlasí se spoluprací, nastavíme rytmus koučovacích setkání.

Obvykle pro první sérii doporučuji 4 – 6 setkání v odstupu ca. 2-3 týdnů. Délka jednoho setkání je 90 minut. Vše však konkrétně dohodneme podle Vaší konkrétní situace.

Koučink může probíhat libovolně dlouhou dobu. Není stanovena žádná oficiální délka. Pochopitelně se vše odvíjí od přínosu pro koučovaného. Jak se mu díky koučinku daří naplnit očekávání, se kterými do koučinku vstupoval. Je možné, že se postupně definují další cíle v rámci rozvoje osobnosti koučovaného. Koučink tedy tak dlouho, jak se obě strany dohodnout a dokud je přínosem.

Mohlo by vás rovněž zajímat:

Kurz Koučovací dovednosti pro manažery

 

© Všechna práva vyhrazena Dušan Jílek

Icons made by Freepik from www.flaticon.com