SESTAVENÍ OBCHODNÍHO BUsINESS PLÁNU

Úspěch v obchodě začíná sestavením realistického obchodního business plánu. 

 

Zapojte do sestavování business plánu obchodu jak příslušné vedoucí, area sales manažery, regionální manažery apod., tak i prodejce a obchodníky.

Uspořádejte pro ně workshop, kde téma sestavení business plánu pro obchod probereme.

Co získáte – co bude cílem a jaký bude přínos?

Cíl: Všichni zapojení budou mít společnou informační základnu. Všichni budou chápat stejně, jak přistupujeme k sestavení business plánu.

 Přínos workshopu pro manažery:

  • budou mít návod, jak postupovat při sestavování obchodního plánu
  • budou umět nastavit realistická čísla do obchodního plánu

Přínos workshopu pro obchodníky:

 

  • budou chápat, jak čísla obchodního plánu vznikají
  • budou uvažovat realisticky o tom, jak mohu čísla z plánu dosáhnout
  • uvědomí si, co ta čísla pro mě znamenají v každodenním životě
  • nasměrují své aktivity na priority v práci – ví, co se od nich očekává, na co se v denním byznyse zaměří

 

Obsah workshopu pro vaši firmu upravíme podle vaší specifické situace a potřeby vaší společnosti.

 

Obsah workshopu "Sestavování obchodního business plánu":

  • Krok 1: Trh a konkurence - rozhlédnutí se po trhu

    • Co se letos bude na trhu dít?
    • Roste ekonomika? Nebo klesá? Co náš segment ekonomiky?
    • Co na trhu dělá naše největší konkurence?
    • Jaká čísla dosáhnu, kdyby business běžel přirozeně. Kdybych „nepodnikl nic“?
    • Realistický odhad „přirozeného“ ročního obratu naší business unity

     

    Krok 2: Očekávání mateřské společnosti

    • Jaký plán růstu má mateřská společnost, koncern nebo majitel
    • Jak velký je rozdíl mezi očekávaným růstem a naším odhadem?
    • Vyjasnění obchodního obratu, který bude třeba v tomto roce získat navíc

     

    Krok 3: Převedení očekávaného obratu do obchodní praxe, do pipeliny

    • Přirozený obrat znamená standardní počty setkání a nabídek se standardní klientelou.
    • Kde v rámci standardní klientely mám možnosti k rozvíjení vztahů a obchodu?
    • Převést na pipeline – určit si převodní poměry
      • Kolik leadů potřebuji?
      • Kolik nabídek musím napsat, abych získal požadovaný objem zakázek?

     

    Krok 4: Iniciativy k získání (dodatečného) obratu

    Manažer i obchodníci generují nápady, jak dosáhnout potřebného obratu.

     

    U každého nápadu dokázat kriticky zhodnotit a posoudit:

     

    • Jak je daný nápad reálný?
      • Jak dlouho to bude trvat? Jaký je obvyklý cyklus od prvního oslovení k podepsání dohody?
    • Je tu zákazník, který to chce a koupí?
      • Jaké prodejní nástroje pro tuto novou iniciativu jsou realistické?
      • Jaké prodejní cesty mám reálně k dispozici? Jakou kapacitu, např. lidskou?
    • Je ten produkt konkurenceschopný na trhu?
    • Jaká obratová očekávání jsou realistická?

Délka kurzu: 1 den

Velikost skupiny: max. 12 osob

 

TIP NA KNIHU: Manažer jako druhé řemeslo

Obálka_V první linii.PNG

Cover_MjDŘ_V roli leadera.PNG

© Všechna práva vyhrazena Dušan Jílek

Icons made by Freepik from www.flaticon.com