Koučování zaměstnanců na dálku
V dobách, kdy vaši zaměstnanci pracují z domu, nebo „na dálku“, musí každý dobrý vedoucí zvládnout koučovací způsob vedení svého týmu.
Spočívá v dovednosti vést cílený rozhovor se zaměstnancem. Vedoucí klade otázky (použijeme metodu GROW) a pomůže tím zaměstnanci, aby si uvědomil: co je jeho cíl, jaká je jeho situace, jaké možnosti řešení má a vybral si způsob dalšího postupu.
Koučovací přístup se hodí zejména při zlepšování komunikace s klienty či spolupracovníky, při provádění projektů, řešení problémů, při hledání způsobů rozvoje, zvládání konfliktních situací, v prodeji apod.
Koučovací přístup využijete při online rozhovorech „jeden na jednoho“. A stejně dobře i tehdy, když se v kanceláři, ve firmě, v provozu potkáte osobně.
Toto školení vás srozumitelně a prakticky naučí, kdy, jak a koho ve vašem týmu koučovat.
Pro úplnost dodávám, že v tomto tréninku se nejedná o profesní výcvik koučů. Ten trvá mnohem déle a poskytují ho certifikované instituce.
Leták ke kurzu Koučování zaměstnanců na dálku
ROZSAH ONLINE ŠKOLENÍ:
Kurz se skládá ze 4 samostatných částí. Každá část má rozsah 3,5 hodiny.
Jednotlivé části se konají s odstupem 14 dní, aby si účastníci mohli vyzkoušet koučovací dovednosti ve své praxi.
OBSAH:
1. část: Koučování v praxi naší firmy
- Co je koučink a koučovací přístup v práci manažera
- Rozdíly: Koučink, mentorink, školení – kdy co použít?
- Situační vedení: v kterých situacích a na koho je koučovací přístup vhodný?
- Koučování s použitím metody GROW
- Rolové cvičení: Koho v týmu koučovat a v jaké oblasti?
Domácí úkol na 2. část online kurzu: použít koučovací přístup v praxi (s ohledem na dosavadní zkušenost účastníků)
2. část: Limity koučinku
- Zhodnocení aplikace koučování v praxi vedoucích (vyhodnocení domácího úkolu)
- Peer to peer koučink: Jak pracuji s koučinkem? Co mi funguje dobře a co by bylo vhodné zlepšit ve vlastní koučovací praxi?
- Limity koučinku – vztažené k situačnímu vedení lidí
- Rolové cvičení: Možné či nemožné použití koučinku v dané situaci
Domácí úkol na 3. část online kurzu: použít koučovací přístup v praxi
3. část: Follow Up na aplikaci koučinku v praxi účastníků
- Jak použili účastníci školení koučování ve své praxi od minulého setkání (vyhodnocení domácího úkolu)
- Best practice: se kterými situacemi jsme se setkali, kdy koučink zafungoval a plnil svou funkci
- Worst practice: se kterými situacemi jsme se setkali, kdy koučink nefungoval a co selhalo. Jaké poučení z toho plyne pro naši praxi?
- Rolové cvičení: Vhodnost použití koučinku v konkrétní situaci
Domácí příprava na 4. část online kurzu: použít koučovací přístup v praxi
4. část: Individuální plán rozvoje formou dialogu účastníků s lektorem
V této části se dotace 3,5 hodiny rozdělí na individuální rozhovory účastníků s lektorem
Při účasti například 6 vedoucích trvá každý individuální rozhovor 30 minut. Pokud se zapojí méně než 6 zájemců, čas pro každého se adekvátně navýší.
Cílem dialogu v rámci dialogu s lektorem je, aby
- každý účastník zhodnotil svou zkušenost s využíváním koučovacího přístupu
- pojmenoval své silné stránky
- uvědomil si své rozvojové potřeby – kde se může v koučinku ještě zlepšit.
Nabízenou výhodou je, že účastník hovoří s člověkem mimo firmu, a to umožňuje vnést jiný, „vnější“ pohled.
Domácí úkol do praxe: používat koučovací přístup v praxi vždy, když bude vhodná příležitost
POUŽITÁ METODA V ONLINE ŠKOLENÍ:
online školení vedené na živo lektorem s aktivním zapojováním účastníků
Účastníci jsou dotazování a žádáni o jejich názor a zpětnou vazbu k probíraným kapitolám
Účastníci sdílí svou nejlepší praxi a zkušenosti
Účastníci mají po celou dobu zapojené kamery
PROSTŘEDÍ, PLATFORMA:
Zoom. Účastníci dostanou od lektora (prostřednictvím HR) pozvánku s webovým linkem.
Na přání můžeme školení provést v MS Teams.
TECHNICKÉ POŽADAVKY NA ÚČASTNÍKY:
Účastník potřebuje mít připojení k internetu, funkční web kameru, mikrofon a sluchátka (aby nerušil okolí).
DÉLKA: 4x 3,5 hodiny s odstupem 14 dní mezi jednotlivými školeními
POČET ÚČASTNÍKŮ V JEDNÉ SKUPINĚ: 6 osob
TIP NA KNIHU: Manažer jako druhé řemeslo