Koučování zaměstnanců na dálku

V dobách, kdy vaši zaměstnanci pracují z domu, nebo „na dálku“, musí každý dobrý vedoucí zvládnout koučovací způsob vedení svého týmu.

Spočívá v dovednosti vést cílený rozhovor se zaměstnancem. Vedoucí klade otázky (použijeme metodu GROW) a pomůže tím zaměstnanci, aby si uvědomil: co je jeho cíl, jaká je jeho situace, jaké možnosti řešení má a vybral si způsob dalšího postupu.

Koučovací přístup se hodí zejména při zlepšování komunikace s klienty či spolupracovníky, při provádění projektů, řešení problémů, při hledání způsobů rozvoje, zvládání konfliktních situací, v prodeji apod.

Koučovací přístup využijete při online rozhovorech „jeden na jednoho“. A stejně dobře i tehdy, když se v kanceláři, ve firmě, v provozu potkáte osobně.

Toto školení vás srozumitelně a prakticky naučí, kdy, jak a koho ve vašem týmu koučovat.

Pro úplnost dodávám, že v tomto tréninku se nejedná o profesní výcvik koučů. Ten trvá mnohem déle a poskytují ho certifikované instituce.

Leták ke kurzu Koučování zaměstnanců na dálku

ROZSAH ONLINE ŠKOLENÍ:

Kurz se skládá ze 4 samostatných částí. Každá část má rozsah 3,5 hodiny.

Jednotlivé části se konají s odstupem 14 dní, aby si účastníci mohli vyzkoušet koučovací dovednosti ve své praxi.

OBSAH:
1. část: Koučování v praxi naší firmy
  • Co je koučink a koučovací přístup v práci manažera
  • Rozdíly: Koučink, mentorink, školení – kdy co použít?
  • Situační vedení: v kterých situacích a na koho je koučovací přístup vhodný?
  • Koučování s použitím metody GROW
  • Rolové cvičení: Koho v týmu koučovat a v jaké oblasti?

Domácí úkol na 2. část online kurzu: použít koučovací přístup v praxi (s ohledem na dosavadní zkušenost účastníků)

2. část: Limity koučinku
  • Zhodnocení aplikace koučování v praxi vedoucích (vyhodnocení domácího úkolu)
  • Peer to peer koučink: Jak pracuji s koučinkem? Co mi funguje dobře a co by bylo vhodné zlepšit ve vlastní koučovací praxi?
  • Limity koučinku – vztažené k situačnímu vedení lidí
  • Rolové cvičení: Možné či nemožné použití koučinku v dané situaci

Domácí úkol na 3. část online kurzu: použít koučovací přístup v praxi

3. část: Follow Up na aplikaci koučinku v praxi účastníků
  • Jak použili účastníci školení koučování ve své praxi od minulého setkání (vyhodnocení domácího úkolu)
  • Best practice: se kterými situacemi jsme se setkali, kdy koučink zafungoval a plnil svou funkci
  • Worst practice: se kterými situacemi jsme se setkali, kdy koučink nefungoval a co selhalo. Jaké poučení z toho plyne pro naši praxi?
  • Rolové cvičení: Vhodnost použití koučinku v konkrétní situaci

Domácí příprava na 4. část online kurzu: použít koučovací přístup v praxi

4. část: Individuální plán rozvoje formou dialogu účastníků s lektorem

V této části se dotace 3,5 hodiny rozdělí na individuální rozhovory účastníků s lektorem

Při účasti například 6 vedoucích trvá každý individuální rozhovor 30 minut. Pokud se zapojí méně než 6 zájemců, čas pro každého se adekvátně navýší.

Cílem dialogu v rámci dialogu s lektorem je, aby

  • každý účastník zhodnotil svou zkušenost s využíváním koučovacího přístupu
  • pojmenoval své silné stránky
  • uvědomil si své rozvojové potřeby – kde se může v koučinku ještě zlepšit.

Nabízenou výhodou je, že účastník hovoří s člověkem mimo firmu, a to umožňuje vnést jiný, „vnější“ pohled.

Domácí úkol do praxe: používat koučovací přístup v praxi vždy, když bude vhodná příležitost

POUŽITÁ METODA V ONLINE ŠKOLENÍ:

online školení vedené na živo lektorem s aktivním zapojováním účastníků

Účastníci jsou dotazování a žádáni o jejich názor a zpětnou vazbu k probíraným kapitolám

Účastníci sdílí svou nejlepší praxi a zkušenosti

Účastníci mají po celou dobu zapojené kamery

PROSTŘEDÍ, PLATFORMA:

Zoom. Účastníci dostanou od lektora (prostřednictvím HR) pozvánku s webovým linkem.

Na přání můžeme školení provést v MS Teams.

TECHNICKÉ POŽADAVKY NA ÚČASTNÍKY:

Účastník potřebuje mít připojení k internetu, funkční web kameru, mikrofon a sluchátka (aby nerušil okolí).

DÉLKA: 4x 3,5 hodiny s odstupem 14 dní mezi jednotlivými školeními

POČET ÚČASTNÍKŮ V JEDNÉ SKUPINĚ: 6 osob

TIP NA KNIHU: Manažer jako druhé řemeslo

Obálka_Manažer jako druhé řemeslo_přední.PNG

© Všechna práva vyhrazena Dušan Jílek

Icons made by Freepik from www.flaticon.com