Online školení: Jak nejlépe vést online poradu nebo meeting 

V časech, kdy velká část zaměstnanců pracuje z domu, na tzv. home office, se společné porady musí přenést do on line prostředí – aplikací jako je Zoom nebo Microsoft Teams.

V první části tohoto kurzu si připomeneme zásady správného vedení porady. Ukážeme a probereme specifika meetingů v online platformách. Následovat bude domácí příprava na druhou část, ve které si každý účastník vyzkouší vést chvíli „svou vlastní poradu nebo meeting“, na kterou se připravil. Díky tomu je přidaná hodnota tohoto kurzu velmi vysoká.

 

OBSAH

Kurz se skládá ze 2 samostatných částí. Každá část má rozsah 3,5 hodiny. Podle provozních podmínek můžeme délku jedné části školení zkrátit na 2 hodiny.

Jednotlivé části se konají s odstupem 1 týdne. 

 

Leták ke kurzu Jak nejlépe vést poradu online

 

OBSAH 1. části online kurzu (1/2)

  • Specifika vedení porady v online platformě: spojení online vysílání a vedení porady
  • Vyladění zvuku a obrazu v online vysílání
  • Způsoby, jak aktivizovat průběh online porady a zapojit účastníky
  • Porada informační vs. řešitelská
  • Příprava porady (meetingu) - cíl, program
  • Role účastníků porady – vedoucí porady, zapisovatel, účastníci
  • Závěr porady nebo meetingu, zadání domácí přípravy na 2. část

 

Domácí příprava na 2. část online kurzu:

Účastníci mají za úkol aplikovat některý poznatek z první části školení do nejbližší porady, kterou povedou. V druhé části kurzu o tom referují.

Určení a vybraní účastníci si na druhou část připraví ukázku 5-7 minut vedení typické online porady nebo meetingu. 

 

OBSAH 2. části online kurzu (2/2)

  • Zopakování zásad vedení online porady
  • Zpráva účastníků o splnění domácího úkolu – čím vylepšili svou online poradu?
  • Individuální vystoupení určených účastníků – vedou poradu online (ca. 7 minutové vedení jejich obvyklé týmové porady)
  • Zpětná vazba od ostatních účastníků a lektora k individuálnímu vystoupení
  • Závěr: co si odnáším do své praxe? Jak ještě vylepším vedení mých porad? 

 

POUŽITÁ METODA:

online školení vedené na živo lektorem s aktivním zapojováním účastníků

  •          Účastníci jsou dotazování a žádáni o jejich názor a zpětnou vazbu k probíraným kapitolám
  •          Účastníci sdílí svou nejlepší praxi a zkušenosti
  •          Účastníci mají po celou dobu zapojené kamery
PROSTŘEDÍ, PLATFORMA:

Zoom. Účastníci dostanou od lektora (prostřednictvím HR) pozvánku s webovým linkem.

Po prokliknutí a odkliknutí volby „Připojit se zvukem z počítače“ (Join with computer audio) jsou vpuštěni lektorem do školicí místnost.

Můžeme použít i MS Teams, pokud tuto aplikaci preferujete.

TECHNICKÉ POŽADAVKY NA ÚČASTNÍKY:

Účastník potřebuje mít připojení k internetu, funkční web kameru, mikrofon a sluchátka (aby nerušil okolí).

DÉLKA: 2x 2 až 3,5 hodiny s odstupem 1 týdne

POČET ÚČASTNÍKŮ: max. 8 osob

Pro objednání školení mě kontaktujte na e-mail info(zavináč)dusanjilek.cz

Dušan Jílek, lektor

© Všechna práva vyhrazena Dušan Jílek

Icons made by Freepik from www.flaticon.com